"Miestä, s.-72, lyötiin
astalolla ja tämä sai vakavan vamman. Paikalta pidätettiin vuonna
2006 syntynyt mies."
Tuo -72 syntynyt on yksi
vanhimmista kaverisuhteista, 4 v nuorempi mutta samalta
paikkakunnalta ja samat koulut käyty. Ja samalla Saxonin keikalla
oltu;). Yhteistä on myös se kumpikin on pelaillut oman aikansa
dopingin kanssa ja siihen tämäkin liittyy.
Kaveri oli sopinut kahden
raksulistan (rauhoittavia lääkkeitä) kaupat ja sovitulle paikalle
mennessä tapahtuikin äkillinen, väkivaltainen teko, ilmeisesti
ryöstötarkoituksessa, Eli kun ne listat maksoi jotain 60-70 euroa
niin aika pienestä summasta on nykyään hengenlähtö lähellä.
Aiemmin oli ns. Vanha Liitto
(rikollisten kesken) joka ei sinänsä ollut mikään liittouma vaan
sellaiset yleiset käyttäytymissäännöt eli maksetaan sovitut
ajallaa, jos ei pysty, ei pakoilla vaan ilmoitetaan tilanne, puhutaan
ja sitten vasta jos puhe ei tehoa eikä muistutukset auta niin
aletaan siirtyä verbaalisen uhkailun kautta fyysiseen väkivaltaan.
Tämän seurauksena sitä vakavaa väkivaltaa oli paljon vähemmän,
se oli kohdennettua syylliseen (ei tämän perheeseen, sukuun) ja
asiat hoituivat aika pitkälle puhumalla.
Silloinkin tosin
luonnevikaiset eli patologiset valehtelijat ja kusipäät sai kyytiä
kuten pitääkin.
Vaan jossain vaiheessa kun
arvot muuttuivat, alkoi tämä hedonistinen, individualistinen aika
joka korostaa mulle tänne heti nyt kaikki -ajattelua, ja joka
saa ihmiset toimimaan itsekkäästi, muista välittämättä.
Aikaisempi yhteisölähtöisyys,
kuus'kyt-lukuinen maalaisyhteiskunta, tuhoutui kaupungistumisen, ns.
rakennemuutoksen myötä, kun teollisuus ja palvelualat vaativat
lisää työntekijöitä ja maatiloja alettiin isontaa kannattavuuden
tähden.
Käytöstavat ja puhuminen
ratkaisumallina takaisin.
Yksinäisyys, syrjäytyneisyys,
masentuneisuus ja mieln erillaiset sairqaudet jne lisääntyi, ja nyt
kun alle tuhat euroa ansaitsevia alkaa olla miljoona, pätkätyöläisiä,
pitkäaikaistyöttömiä, psyyken sairauksista kärsiviä,
narkomaaneja, alkoholisteja joilta leikataan välttämätöntä
hoitoa lukuunottamatta palvelut pois, trendi on nouseva. Lisää
kärsimystä, tuskaa ja yksinäisyyttä, masentumista jne on tiedossa
kun hyvinvointiyhteiskunta pikkuhiljaa rapautuu halllituspolitiikan,
Suomen valtion velkaantumisen ja osittain myös tämä joukon
passivoitumisen tähden. Kuuluttaisin työttömiltä jne
vastuullisuutta, paljon voi tehdä ihan itse estääkseen luisumisen
aivan alas.
Terveyden ylläpito eli sen
sijaan että maataan kotona ja tuijotetan hypnoruutua, lähdetään
ulos, lenkille tai kuntrokävelylle, etsitään itselle sopivva
kuntoilumuoto (itse kävelen/pyöräilen) ja samalla huolletaan
mielenterveyttä hakeutumalla samanhenkisten seuraan, tehdään
asioita yhdessä. Ei jäädä masentumaaan himaan.. .
Kanna vastuuta itsestäsi,
se on velvollisuutesi muita kohtaan!
Narkit voisivat edes opettella
käyttämään sitä kamaa, ottaa selvää mitä vetää, miten sitä
käytetään jotta taudit ei leviä, ja käyttö eivät aiheuta
tarvetta terveydenhuoltopalveluille. Kuinka silti saadaan rahat
riittämään muuhunkin elämiseen. Vaatii helvetisti selkärankaa ja
henkistä kanttia mutta jos antaa vaan mennä, ei enää tietyn
pisteen jälkeen pysty palaamaan alkuun vaan homma jatkuu kuolemaan
saakka.
Kannatan rekisteröityville
kamanvetäjille ilmaista kamaa ja käyttöpaikkaa, tästä hyviä
kokemuksia es Tanskasta, Kööpenhaminan heroiiniongelma hävisi
lähes olemattomiin ysärin lopulla kun kamaa alettiin jakamaan.
Kahden vuoden sisällä 80%
käyttäjistä oli lopettanut kun he tajusivat että ei se kama
oikeastaan ole pääasia vaan kaikki sen ympärille kertynyt systeemi
joka muodosti ihmisen elämän.
Sitten oli se 10% joka
oikeasti tykkää vetää, olla oloissaan mutta kun heiltä poistui
paine hankkia kamaa varastamalla jne niin heille jäi normirahat
käteen ja heidän elämänlaatunsa parani sadoilla prosenteilla ja
heidän sukulaiset, ystävät huokaisivat helpotuksesta kun asiantila
vakiintui eikä enää häirinnyt heidän elämäänsä.
***************
Kas kun sitä kamaa on
saatava niin sitä kusettaa niin äitiä, isää, omaa lasta, ihan
ketä vaan.. .
Olen kuunnellut vieressä kun nistimuija, 40 vee, kusettaa muistisairasta
isoäitiään väittäen olevansa toisessa kaupungissa ja
tarvitsevansa rahaa terapiaan ja niinpä mummolta rapsahtaa 300 euroa
tilille joilla lähdetään hakemaan kamaa. Itse en moiseen kykene
vaan minulla on ollut niin eri lähtökohta koko touhuun.
***************
Suomessa vain on se että kun
tällaista esittää niin heti huudetaan että ei se täällä
toimi!! Miksei toimisi, olemme aivan samanlaisia ihmiselämänmuotoja
kuin tanskalaisetkin?! Ja samanlainen yhteiskuntarakenne,
monipuoluedemokratia sekä pohjoismaiset ihanteet.
Samoin etsitään kaikki
mahdolliset vastalauseet, ne kaikkein epätodennäköisimmätkin,
tyrmätään ajatus heti alkuun. Ihmeellinen asenne kun samaan aikaan
vaaditaan ratkaisuja?! Muutosvastarinta on muutenkin aivan
ällistyttävää ja ennakkoluulot - ehdotin vastikkeellisuutta
Facessa joku vuosi sitten ja ensimmäiset kaksi vastaajaa antoivat
ymmärtää että eihän työttömiin voi luottaa, miten heidät
voisi päästää oman vanhuksen kotiin keskustelemaan, siivoamaan
jne? Sillä työttömässä täytyy olla jotain vikaa kun se on
työtön, niinkö? Itse ei tosin ehditä/jakseta pitää huolta
omista vanhuksista, se sysätään yhteiskunnalle!!
Niin ja eihän nistejä pidä
paapoa vaan rangaista!
Heittää linnaan lopuksi
elämää ja kadottaa sellinavain. Kenenkään mieleen ei tule että
se linnavrk maksaa saman verran kuin hoitovrk sairaalassa tai
vieroituksessa, sen 500 - 600 euroa (tarkistettu vanginvartijalta
sekä kahdelta hoitajalta, luku noin..).
Työttömiltä odottaisin
avoimempaa suhtautumista korvauksien vastikkeellisuuteen sillä jos
sen rahan eteen joutuu vähän tekemään jotain, sitä myös
arvostaa enemmän ja sen käyttöä miettii, tyyliin: - tein viikon
töitä ja ansaitsin x määrän ekuja, nyt olen sijoittamassa summan
kiinasta tilattuihin, turhiin mielenpiristystä vartiksi
-tuotteisiin jotka lisäävät roskien määrää ja ohjaavat
resursseja typeriin tavaroihin, turhanaikaisiin
hilavitunvitkuttimiin, onko mitään järkeä?
Tuontitullit ylös, stop
krääsälle!!
Edelliseen liittyen, pitää
alkaa suosimaan, jos vain on varaa, suomalaista työtä, tuotteita,
palveluja. Kotimaanmatkailua voi harrastaa ulkomaille rahankantamisen
sijaan. Sanoisin että jopa harmaa talous on parempi kuin kiinan
krääsä ja kalliit ulkomaanmatkat, tähän liittyy myös lentämisen
tolkuton hiilijalanjälki.
***************
Yhteisöllisyyttä lisääviä
toimia, vapaaehtoistoimintaa, vertaistukea, kokemusasiantuntijoita..
. Näitä lisää, kiitos!
Joustavuutta byrokratialta,
mahdollisuuksien luomista pien- ja keskisuurille yrityksille,
järkevää koulutusta työttömille. Typerät vaatimukset pois tai
ainakin niihin pitää luoda poikkeukset johtuen asuinpaikasta jne.
Ei auta vaikka olisi kuinka pakko lähettää sata hakemusta vuodessa
jos työtä hakee sata ja paikkoja on kaksi.
Luovuutta työvoimatston
toimiin eli kun teillä nyt on tiedot millaisa ihmisiä, mitä
taitoja, kokemusta jne omaavat niin miksi ei Työvoima voisi yhdistaa
ieittyä porukkaa ja ehdottaa heille että perustakaa tällainen
firma johon voitte sijoittaa 6 kk:n korvaukset pääomaksi ja
työllistäkää itsenne. Alkuun verohelpotuksia mitä nyt ekonominen
puoli tarvitseekaan.
Tulevaisuudessa tarvitaan
rajusti hoivapalveluja!!
Miksi ei perustettaisi pieniä
firmoja jotka hoitaisivat jonkun alueen vanhat, sinne jääneet
ihmiset jotka asuvat vielä kotinurkissaan, auttaisivat heitä
pysymään mahdollisimman pitkään siellä missä haluavat asua. Nyt
suuntaus on että isot firmat kärrää vanhuksdet johonkin -tun
palvelutaloon, vieraiden ihmisten keskelle, kauas kotinurkista ja
vieläpä verottavat kohtuu kallista hintaa. Josta osa lankeaa
veronmaksajille.
Eli mitä pidempään ihmiset
saavat asua kotinurkissa, sen paremmin he voivat ja sitä kautta
vähenee sairaudet ym kulut javars hoitopaikkaa tarvitaan vasta
finaalivaiheessa. Mitkä säästöt!!
Ei niiden firmojen tarvitse
olla kultakaivoksia, kunhat elättävät hlökunnan ja heidän
perheensä. Ja kun joltain alueelta alkaa hoivattavat loppua niin
siirrytään muualle, lopetetaan firma, perustetaan uusi, ihan mitä
vaan. Ei asiota tarvitse alkaa rakentaa ikuisiksi?!
Virtsan olemassaolo alkaa voimistua näin vanhuuden porteilla.
Karkailee mieli, tippa, tolkku, mitä vielä vie..kää tuhkatkin pesästä, ajatukset lapsen mietteet, kaikki pois, päästä tilaa vuokralle, kusten alleen.
Kusta ja paskaa, tästäkö oli puhetta peruskoulussa kun vanhuudesta kyseltiin. Hajut vielä siihen niin a vot..kaa ja paljon!
On ollut hupaisan kiireisiä tilanteita kun tietää padon murtuvan, mielessä ja housuissa tulva. Kiirehoppu!! ..mites tämä nyt alkoi pyörimään paskan ja kusen liepeillä hela postaus? Hihiiii