sunnuntai 28. kesäkuuta 2026

Aina uudestaan hänet

 

AINA UUDESTAAN HÄNET


1.

Nostin katseeni, sinut edessäni


On suloisin, hän ihanin!


Nainen päällä maan,

Jos rakastaa saan

Yhä uudestaan, 

hänet valitsen.


2.

Hän hymyili, minut vietteli

On seksikäs, niin halukas!


Kostean valmiina

punat poskilla

Antavan avoinna

helppo on valinta!


        B-osa


        Valveilla olet mielessäin

        Kummittelet aatoksissain

        Unessain vain sun kuvias

        Olen pistoksissa, kissana!!


3.

Yhteinen matka, vihaa ja rakkautta

Hän tunteisiin, ollen väkevin


Toveri mieluisin

Jos vain saan!

Elää, olla, rakastaa

Hänet valitsen, uudestaan


    B-osa

            Soolo

    B-osa ja 3...yhä uudestaan x4


Sus' sanat 23/6-26 säv joskus -23-4


Nyt on treenausorkka kasassa -  Ammattikitaristi joka töissä Asemalla (nistien touhkeskus), itse kitarassa ja kai laulu kaatuu mulle, basistiksi yks tyyppi joka pyörii Asemalla, ja rumpuihin löysin erään alkoholistin, siis mut paitsi amm-kit on addikteja, osa osaa, osa ei, touhua tarvitaan jotta tekemistä. Aloitetaan kerta viikossa, tuntia, puolitoista.


Haluaisin että kasaan 20 biisiä ja sit keikalle! Sit mun biisejä/sanoja, niistä julkaisu ja yksi iso keikka Lounaispuistossa vaikka. Sen jälkeen mun julkinen esiintyminen loppuu, katoan metsään eli johonkin pikkukuntaan, miettimään ja kirjoittamaan;)


Kerrankin on julkaista säv/san, tuo biisi riffeineen kummitellut pitkään, löin kasaan ja kirjoitin sanat seka lukitsin muodon (toistaiseksi). Sellainen repäisy, rakkausanoilla;)


Sus'



Tätä jo soiteltiin aiemmin triona, nyt nelisin ja kunnolla.
Radar Love - Golden Earring

Tällaista tyyliä, siis hard rockia -70-lukuista - kasaria
Hold Your Head Up - The Argent
Running Free - Iron Maiden
AC/DC - Dirty Deeds Done Dirt Cheap



torstai 25. kesäkuuta 2026

Ihmisen hetki

 

Ihmisen hetki







Sanoit Hopeaketuksi, sutena juoksen, silti kiistänyt en

Harmaa parta, kuuta ulvoin, vain kolotukset vanhentuen

Mieleni kirkas, kuin säteet auringon, yössä elän, nauttien

Vastaukset kysymyksiin suurin piirtein saanut, muille ulvoen



Sen kaiken viisaan ja hyvän, mi' valaistunut vain voi

Kertoisin niin että ymmärtäisit, sanasi sinun opettelisin

Tunteisiin jos vastaisit, ja kuulisit kuinka sieluni soi

Sanoisit kyllä, joo, minä sinut mukaani tempaisisin



    Elonpolku mi' näyttää, kokemuksen, opetuksen voiman

    niin kuin, rakkauskin on.... .



Olisin valmis auttamaan, lapsesi kuuluu syliin, ja olemaan

Malli miehen, opettamaan, kuinka maailmassa selviydytään

Sinua varten olis' paikka kanaloon, vieressä, rakastamaan

sitä vastaanottamaan, ja elämään yhdessä.. kaiken tämän nään!



Kun katson tulevaan mahdolliseen niin kuin vain osaan

Jos tämän saisimme toimimaan, jotain mielettömän upeaa

Arkemme uomaan turvaisaan, yllätyksineen, siis ihanaan

Vaan onlo sinusta, minusta sanomaan: - Tätä haluaa....!



        Risteyksessä taas tuskailen, suuntaa valiten

            ensi kertaa tiellä näkyy joku toinen...



Pitkään luulin, hyväksyinkin, olen kulkeva yksin, jotain tärkeämpää

On tavoitteeeni. maalin niin, kaiken muun edestä, sivuun syrjäyttävää

Vaan kaipaus, polte rinnassa kertoi muuta, sinut tapasin..päräyttävää!!

Olisitko sinä hän jonka kanssa eläisin, olisin, jakaisin hetken elämää?



Otan vastaan jos tarjolla on, turhautunut kaikkiin muihin

Viisastakin opetella ois, minkä osaa muutkin, ja luiihin

Ytimiin asti ravisteleva tunne, rakkaus saada kokea, jakaa

Kaikki ja olla osa laumaa, nainen, käsissäs paljon on, saa



    Kuinka vaan niin jotain jo lunastanut olen

    Intiimin läheisyyden, ihanan kauniin tunteen....



        Avain sinulla minuun nyt on, lukon jos avaat niin......


        Sus'6.9.-24



Joskus pari vuotta sitten tehty. Saattaa olla aiemmin julkaistu;)



Sus’

tiistai 23. kesäkuuta 2026

Vasaralla otsaan! (sairas nyky-yhteiskunta!, ja korjaus- sekä toimintaehdotuksia)

 



Kuvan vasara ei ollut käytetty "astalo", 
viaton naulain vain malliksi;)



Keskisuomalaisesta ma 22.06. :

"Miestä, s.-72, lyötiin astalolla ja tämä sai vakavan vamman. Paikalta pidätettiin vuonna 2006 syntynyt mies."


Tuo -72 syntynyt on yksi vanhimmista kaverisuhteista, 4 v nuorempi mutta samalta paikkakunnalta ja samat koulut käyty. Ja samalla Saxonin keikalla oltu;). Yhteistä on myös se kumpikin on pelaillut oman aikansa dopingin kanssa ja siihen tämäkin liittyy.


Kaveri oli sopinut kahden raksulistan (rauhoittavia lääkkeitä) kaupat ja sovitulle paikalle mennessä tapahtuikin äkillinen, väkivaltainen teko, ilmeisesti ryöstötarkoituksessa, Eli kun ne listat maksoi jotain 60-70 euroa niin aika pienestä summasta on nykyään hengenlähtö lähellä.









Aiemmin oli ns. Vanha Liitto (rikollisten kesken) joka ei sinänsä ollut mikään liittouma vaan sellaiset yleiset käyttäytymissäännöt eli maksetaan sovitut ajallaa, jos ei pysty, ei pakoilla vaan ilmoitetaan tilanne, puhutaan ja sitten vasta jos puhe ei tehoa eikä muistutukset auta niin aletaan siirtyä verbaalisen uhkailun kautta fyysiseen väkivaltaan. Tämän seurauksena sitä vakavaa väkivaltaa oli paljon vähemmän, se oli kohdennettua syylliseen (ei tämän perheeseen, sukuun) ja asiat hoituivat aika pitkälle puhumalla.

Silloinkin tosin luonnevikaiset eli patologiset valehtelijat ja kusipäät sai kyytiä kuten pitääkin.

Vaan jossain vaiheessa kun arvot muuttuivat, alkoi tämä hedonistinen, individualistinen aika joka korostaa mulle tänne heti nyt kaikki -ajattelua, ja joka saa ihmiset toimimaan itsekkäästi, muista välittämättä.

Aikaisempi yhteisölähtöisyys, kuus'kyt-lukuinen maalaisyhteiskunta, tuhoutui kaupungistumisen, ns. rakennemuutoksen myötä, kun teollisuus ja palvelualat vaativat lisää työntekijöitä ja maatiloja alettiin isontaa kannattavuuden tähden.







Käytöstavat ja puhuminen ratkaisumallina takaisin.


Yksinäisyys, syrjäytyneisyys, masentuneisuus ja mieln erillaiset sairqaudet jne lisääntyi, ja nyt kun alle tuhat euroa ansaitsevia alkaa olla miljoona, pätkätyöläisiä, pitkäaikaistyöttömiä, psyyken sairauksista kärsiviä, narkomaaneja, alkoholisteja joilta leikataan välttämätöntä hoitoa lukuunottamatta palvelut pois, trendi on nouseva. Lisää kärsimystä, tuskaa ja yksinäisyyttä, masentumista jne on tiedossa kun hyvinvointiyhteiskunta pikkuhiljaa rapautuu halllituspolitiikan, Suomen valtion velkaantumisen ja osittain myös tämä joukon passivoitumisen tähden. Kuuluttaisin työttömiltä jne vastuullisuutta, paljon voi tehdä ihan itse estääkseen luisumisen aivan alas.


Terveyden ylläpito eli sen sijaan että maataan kotona ja tuijotetan hypnoruutua, lähdetään ulos, lenkille tai kuntrokävelylle, etsitään itselle sopivva kuntoilumuoto (itse kävelen/pyöräilen) ja samalla huolletaan mielenterveyttä hakeutumalla samanhenkisten seuraan, tehdään asioita yhdessä. Ei jäädä masentumaaan himaan.. .





Kanna vastuuta itsestäsi, se on velvollisuutesi muita kohtaan!


Narkit voisivat edes opettella käyttämään sitä kamaa, ottaa selvää mitä vetää, miten sitä käytetään jotta taudit ei leviä, ja käyttö eivät aiheuta tarvetta terveydenhuoltopalveluille. Kuinka silti saadaan rahat riittämään muuhunkin elämiseen. Vaatii helvetisti selkärankaa ja henkistä kanttia mutta jos antaa vaan mennä, ei enää tietyn pisteen jälkeen pysty palaamaan alkuun vaan homma jatkuu kuolemaan saakka.

Kannatan rekisteröityville kamanvetäjille ilmaista kamaa ja käyttöpaikkaa, tästä hyviä kokemuksia es Tanskasta, Kööpenhaminan heroiiniongelma hävisi lähes olemattomiin ysärin lopulla kun kamaa alettiin jakamaan.

Kahden vuoden sisällä 80% käyttäjistä oli lopettanut kun he tajusivat että ei se kama oikeastaan ole pääasia vaan kaikki sen ympärille kertynyt systeemi joka muodosti ihmisen elämän.

Sitten oli se 10% joka oikeasti tykkää vetää, olla oloissaan mutta kun heiltä poistui paine hankkia kamaa varastamalla jne niin heille jäi normirahat käteen ja heidän elämänlaatunsa parani sadoilla prosenteilla ja heidän sukulaiset, ystävät huokaisivat helpotuksesta kun asiantila vakiintui eikä enää häirinnyt heidän elämäänsä.



***************


    Kas kun sitä kamaa on saatava niin sitä kusettaa niin äitiä, isää, omaa lasta, ihan ketä vaan.. . 

    Olen kuunnellut vieressä kun nistimuija, 40 vee, kusettaa muistisairasta isoäitiään väittäen olevansa     toisessa kaupungissa ja tarvitsevansa rahaa terapiaan ja niinpä mummolta rapsahtaa 300 euroa             tilille joilla lähdetään hakemaan kamaa. Itse en moiseen kykene vaan minulla on ollut niin eri                lähtökohta koko touhuun.



***************

Suomessa vain on se että kun tällaista esittää niin heti huudetaan että ei se täällä toimi!! Miksei toimisi, olemme aivan samanlaisia ihmiselämänmuotoja kuin tanskalaisetkin?! Ja samanlainen yhteiskuntarakenne, monipuoluedemokratia sekä pohjoismaiset ihanteet.

Samoin etsitään kaikki mahdolliset vastalauseet, ne kaikkein epätodennäköisimmätkin, tyrmätään ajatus heti alkuun. Ihmeellinen asenne kun samaan aikaan vaaditaan ratkaisuja?! Muutosvastarinta on muutenkin aivan ällistyttävää ja ennakkoluulot - ehdotin vastikkeellisuutta Facessa joku vuosi sitten ja ensimmäiset kaksi vastaajaa antoivat ymmärtää että eihän työttömiin voi luottaa, miten heidät voisi päästää oman vanhuksen kotiin keskustelemaan, siivoamaan jne? Sillä työttömässä täytyy olla jotain vikaa kun se on työtön, niinkö? Itse ei tosin ehditä/jakseta pitää huolta omista vanhuksista, se sysätään yhteiskunnalle!!




Niin ja eihän nistejä pidä paapoa vaan rangaista!

Heittää linnaan lopuksi elämää ja kadottaa sellinavain. Kenenkään mieleen ei tule että se linnavrk maksaa saman verran kuin hoitovrk sairaalassa tai vieroituksessa, sen 500 - 600 euroa (tarkistettu vanginvartijalta sekä kahdelta hoitajalta, luku noin..).


Työttömiltä odottaisin avoimempaa suhtautumista korvauksien vastikkeellisuuteen sillä jos sen rahan eteen joutuu vähän tekemään jotain, sitä myös arvostaa enemmän ja sen käyttöä miettii, tyyliin: - tein viikon töitä ja ansaitsin x määrän ekuja, nyt olen sijoittamassa summan kiinasta tilattuihin, turhiin mielenpiristystä vartiksi -tuotteisiin jotka lisäävät roskien määrää ja ohjaavat resursseja typeriin tavaroihin, turhanaikaisiin hilavitunvitkuttimiin, onko mitään järkeä?


Tuontitullit ylös, stop krääsälle!!


Edelliseen liittyen, pitää alkaa suosimaan, jos vain on varaa, suomalaista työtä, tuotteita, palveluja. Kotimaanmatkailua voi harrastaa ulkomaille rahankantamisen sijaan. Sanoisin että jopa harmaa talous on parempi kuin kiinan krääsä ja kalliit ulkomaanmatkat, tähän liittyy myös lentämisen tolkuton hiilijalanjälki.


***************


Yhteisöllisyyttä lisääviä toimia, vapaaehtoistoimintaa, vertaistukea, kokemusasiantuntijoita.. . Näitä lisää, kiitos!


Joustavuutta byrokratialta, mahdollisuuksien luomista pien- ja keskisuurille yrityksille, järkevää koulutusta työttömille. Typerät vaatimukset pois tai ainakin niihin pitää luoda poikkeukset johtuen asuinpaikasta jne. Ei auta vaikka olisi kuinka pakko lähettää sata hakemusta vuodessa jos työtä hakee sata ja paikkoja on kaksi.


Luovuutta työvoimatston toimiin eli kun teillä nyt on tiedot millaisa ihmisiä, mitä taitoja, kokemusta jne omaavat niin miksi ei Työvoima voisi yhdistaa ieittyä porukkaa ja ehdottaa heille että perustakaa tällainen firma johon voitte sijoittaa 6 kk:n korvaukset pääomaksi ja työllistäkää itsenne. Alkuun verohelpotuksia mitä nyt ekonominen puoli tarvitseekaan.


Tulevaisuudessa tarvitaan rajusti hoivapalveluja!!


Miksi ei perustettaisi pieniä firmoja jotka hoitaisivat jonkun alueen vanhat, sinne jääneet ihmiset jotka asuvat vielä kotinurkissaan, auttaisivat heitä pysymään mahdollisimman pitkään siellä missä haluavat asua. Nyt suuntaus on että isot firmat kärrää vanhuksdet johonkin -tun palvelutaloon, vieraiden ihmisten keskelle, kauas kotinurkista ja vieläpä verottavat kohtuu kallista hintaa. Josta osa lankeaa veronmaksajille.


Eli mitä pidempään ihmiset saavat asua kotinurkissa, sen paremmin he voivat ja sitä kautta vähenee sairaudet ym kulut javars hoitopaikkaa tarvitaan vasta finaalivaiheessa. Mitkä säästöt!!


Ei niiden firmojen tarvitse olla kultakaivoksia, kunhat elättävät hlökunnan ja heidän perheensä. Ja kun joltain alueelta alkaa hoivattavat loppua niin siirrytään muualle, lopetetaan firma, perustetaan uusi, ihan mitä vaan. Ei asiota tarvitse alkaa rakentaa ikuisiksi?!








Ja lopuksi, paljon toistamani viisaus:


                    Jos haluat vapauden, kanna vastuusi.

                    Jos haluat oikeudet, tee velvollisuutesi.



Hyvää kesää ja miettimisen, keskustelun aiheita, ajatteli ja innovoi kunnioittavasti,


Sus'



                                                    "Kuka sitä pulkkaa kiskoi, kuka siinä istui??!!

                                                            Takapenkki huutaa milloin perillä -

                                                                NO EI VITTU IKINÄ!!"


                                                                     Paula Vesala - Pulkka








Ystävyyden loppunäytös

 



Aina annoin anteeksi, en jaksanut kantaa vihaa

Vuosikausia venasin, kun jäit taas vähän velkaa

Minua et huomioinut vain hetken hyväksikäytit

Ja sinä aina viaton, olit ja syyttömältä näytit!?



    Harhaa, paskaa, kusetusta

    Totuus rahasta varastetusta

    Vedit ränniin, kaiken! ja velaksi

    Kodin vuokrat, pystyyn ja: - Taksi!



    Lisää kamaa, samaa, uutta, erilaista ja vielä kuutta

    Kokeiltava seoten, psykoosissa ulvoen, susikuuta.

            Keskipäivällä. (;D)



Viimein virheen, virallisen rajan yli ja vapauteen

Pääsin eroon, kuoletit tunteet - vajosit varkauteen!

Veit tavaraa niin turhaa, vaan kun kodistain: - MURHAA

Kotirosvo!! ihan liikaa, en enää anteeks' , pysty, et saa!



        Lisää vetoo, nappii, viinaa - sekaisin ja vielä vähän

        Essoo, pihvii, kontit, piinaa - painaa, itkettäähän

        Oma tyhmyys, ja huolella! Myös rakkain, hän!?!;(

        Suru, syyllisyys, hylkää viimein, valiten elämän.. .





Ikä alkaa, painaa hartees', yksin kun vasten tuulta käyt

Olis tarpeen, edes yksi ystävä kun yksin, nyt unien näyt

Todeksi muuttuvat, painajaista pitkää, eikä herättäjää

Kuka välittäisi, tahtoisi ede?, kurjaa ihmistä kieroon jää..



            Auttaa enää kiittämätöntä, kus’päistä paskaa pettäjää?

            Ei enää, ei koskaan; ei enää, ikinä!!.. Ei, ei, ei, ei enää!!



Sus'060624



sunnuntai 21. kesäkuuta 2026

Seisaus-Keikauskesän, päivät lyhenee..eeeeiii!!

 Arki-inkontenssi-ilta


Virtsaus vapautti miehen,

päästi pojan pälkähästä,

pahaisesta pakosta!


Kostaja riensi paikalle,

liian myöhään,

kuin sinitakit lännensarjoissa.


Välähti mielessä salama,

-  Pyörryin perkele!

Kaikenlaista yhteen


iltaan arkiseen.

Inkontessiseen.

Tippaan viimeiseen.


Sus’210223


Virtsan olemassaolo alkaa voimistua näin vanhuuden porteilla.

Karkailee mieli, tippa, tolkku, mitä vielä vie..kää tuhkatkin pesästä, ajatukset lapsen mietteet, kaikki pois, päästä tilaa vuokralle, kusten alleen.


Kusta ja paskaa, tästäkö oli puhetta peruskoulussa kun vanhuudesta kyseltiin. Hajut vielä siihen niin a vot..kaa ja paljon! 


On ollut hupaisan kiireisiä tilanteita kun tietää padon murtuvan, mielessä ja housuissa tulva. Kiirehoppu!! ..mites tämä nyt alkoi pyörimään paskan ja kusen liepeillä hela postaus? Hihiiii



Shut the fuck up, man, sanoin itselleni.


Joulunodotusta, alkoi nyt!😄


Sus’



Sielunpaimen lampaan saparon, sytämein, rauhoittaa, eestaas viuhtoo. Jep.

(mieti sitä, minen viitti.)



The Srgent - Hold Your Head Up