keskiviikko 9. joulukuuta 2020

Pronominiherkistynyt kielinatsi

 Donner und Blitzen!! Hankolaisia piinaa kielinatsi (tästä juttuun), Ei tiedä itkeäkö vai nauraa;)

Kaikkea sitä ihminen saa päähänsä kun alkaa pyryttää. Hangon kirjastoa on jo jonkun aikaa piinanannut henkilö joka korjailee kielioppivirheitä ja varsinkin minä-muotoista tekstiä, yliviivaten minä-sanoja. Hauskana kuriositeettinä vielä menisi muta kun sotkee kassikaupalla ja niitähän ei enää voi sitten lainata. Huoh, on meitä joka junaan.

Ja osa jää  asemalle. Tämä tapaus kuuluu sarjaan Mikä ihmeen junanarata?


Alan tokeentua normaaliksi, hetkellinen masennus menee ohi kun hetken manaa itseään alimpaan, ei sitä jaksa velloa syvyyksissä kovin pitkää...



Sus'


Jethro Tullilta löytyy Christmas Album jos 
ei jaksa perinteistä jolulaulutulkintaa..


6 kommenttia:

  1. No onpa mielenkiintoinen kielinatsi! Toki suomen kielessä ei minä-pronominia tarvitse kirjoittaa julki, mutta ei se mikään virhe ole. Minäkin olen pikkuisen kielinatsi: eniten ärsyttävät erikseen kirjoitetut yhdyssanat. Siinähän usein merkityskin muuttuu. Mutta en tee korjauksia kirjaston kirjoihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Etkö tee? Oletko varma? Jos se olitkin sinä, kauheassa unokoomassa;DD
      Ei vaan, outo tyyppi:O

      Poista
  2. 1000. kommentti!!!
    Juu, pinnalla ollaan, mulla menee nopeasti ohi nämä masennus/ahdfistus/vitutukset kun olen itseni ohjelmoinut syökstmään syvään vähäksi aikaa, sit pulpahtaa pintaan kuin väkisin veden alle viety korkki=)

    VastaaPoista
  3. 1005: mullakin pistää kirjoitus- ja yhdyssanavirheet aivoihin, mutta oon oppinut ignooraamaan ne sujuvasti (enkä aina koita löytää suomalaista termiä, mutta ääneen ne aina Tarjalle naureskelen 😄). Jethro on lemppareita, mutta tää oli ihan uusi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua taas nimenomaan tökkii nuo fingelskat, jos löytyy suomi-sana niin mieluummin se. Samoin elvistely sivistyssanoilla tökkii, joskin niiden käyttö on suotavaa jos selittää jotain isoja, ne tiivistää usein. Spotify on hyvä paikka tsekkailla tuttujen bändien tuotannon outouksia, monelta löytyy aika paljon sellaista mitä ei tiennyt olevan olemassakaan, es kun pitkästä aikaa hain kolmannen naisen levytykset niin sieltähän pulpahti pari levyä joita en ollut huomannut julkaistun.

      Poista
  4. Sinä juuri!! Palkitsen sinut siitä hyvästä Sujen Ulvonta- ja Älämölömitalilla, ole hyvä;D

    VastaaPoista

Jättäkää jonkinlainen merkki, ihan riittäisi Luin postauksen ja oli jees/paska/tylsä/valitse jokin adjektiivi tähän;)