perjantai 5. helmikuuta 2021

Viides Kahdetta

 Tänään on a) Johan Sebastian Bachin, b) Johan Ludvig Runebergin, tai c) Johan nyt on markkinat! -liputuspäivä?


Ruusuja runoilijalle!
Astetta hienostuneempi
Jing/jang -symboli.



1804 - 1877 elänyt J.L. Runebergin syntymäpäivää alettiin viettää kansallisrunoilijan 50-vuotispäivänä. Jo vain on perinteitä, 167 vuotta! Ehtii tehdä yhtä ja toista, runoilla, kirajilla,  suunnitella, toteuttaa ja kuollakin, vaan suomalaiset ovat saaneet aikaiseksi yhden tortun!?;O Ruuneperin torttu, tuo kahviherkkujen outo torni, milloinkahan olisin....mnjaa, taisi olla viime vuonna, helmikuun puolivälissä, kun sain niitä ruokapankista. Kyllähän sen pupeltaa kun sokerihiiri asuu minussa mutta eipä ole Sujen herkkuherkku. Suklaakinuskinappitanko on, Siipitiikeristä eurolla, vastustamaton ohituspaikka Sokoksen alakerrassa:P

Ainoa hetki

....

Niin päivä haihtuu, 

pois vuosi kiitää,

ja yksi muisto, 

nyt ajaa toistaan.


Tuo lyhyt hetki, 

jäi ikuiseksi:

se tuskan hetki, 

se onnen hetki.


Pitäisikö itsekin vääntää tässä nyt jotain runollusta, hmmmm..... noup! Tuo on niin hyvä etei paremmasta väliä ja turha vertailla itseään jalustalle jo ajat siten nostettuun, tai yleensäkään. Minä olen minä ja vaikka muut olisi kuinka hyviä, ihania, parhaita, paskoja, kus'päitä..niin minä olen minä ja kirjoitan parhaat minun runot. Nih!


                                 

Ashes to ashes mutta että nuin nopiasti? Kovin ikävä tapa heittää henkensä, veivinsä, lusikkansa nurkkaan, ottaa ja kuolla. Tulla tapetuksi by luonnonvoima vetää pataan. Arpa on heitetty, sanoi Julle Rubikonin ylitettyään. Tuosta lasketaan alkaneeksi Yatzyn historia;)


Päivään vuosien varrella mahtunut muutakin happeninkiä, esim. vuonna 62 jkr. Pompeii'ssä tulivuori otti ja hermostui, hela kaupunki ihmisineen hautautui tuhkaan ja laavaan. olen aina miettinyt että jos olisi rahaa ja talonpaikkaa....Miksi sen juurelle? Edes jokunen kilometri väliä, kiitos;)


Loistava keikka, suosittelen.




Vaan se siitä historian siipien havinasta,



Sus'



Pääasia että tuli ja on, 
R-O-C-K!



2 kommenttia:

  1. Rock rules ja Bach olisi varmasti aallon harjalla jos tätä aikakautta olisi elänyt. Runebergin sanoituksista en ole aivan varma... ehkä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruune on ruune, ihan hyvää settiä;) Bach ja Mozart olisi suomalaisia ja heavy metal -miehiä bändeineen...

      Poista

Jättäkää jonkinlainen merkki, ihan riittäisi Luin postauksen ja oli jees/paska/tylsä/valitse jokin adjektiivi tähän;)